Dag fyra

Jag kan inte komma ihåg senaste gången jag såg fram emot att det skulle bli helg. Främst för att jag har jobbat varenda jävla helg i över två år. Men också för att det förväntas att man ska göra så roliga saker varje helg? Är jag den enda som inte gör ett skit? Haha känns verkligen så. Har tröttnat på att festa helt ärligt. Känns som att det bara är nackdelar med att festa och dricka alkohol. Det kostar pengar, jag blir oftast för full och spyr hehe, man mår dåligt dagen efter och skämmer 9 gånger av 10 ut sig. Alkohol skapar mer problem än vad folk tror. När jag hör ordet alkohol tänker jag missär, trasiga familjer, våld, ensamhet, att det förstör relationer, tillit, beroende, egoism, arbetslöshet och mycket mer. Att en dryck kan förstöra någons liv. Jag har aldrig haft en sund relation till alkohol. Varken när det gäller i min omgivning eller för min egen del. Alkohol har alltid varit mitt hjälpmedel som jag har tagit till när jag har mått dåligt för att fly undan mina problem. Och jag har aldrig nöjt mig. Mycket vill ha mer som man brukar säga. Mitt mål brukade alltid vara att bli som fullast, helst medvetslös nästan. Vilket hände nästan varje fylla i mina tidiga tonårsår. Men jag har lärt mig att det löser ingenting, tvärtom. Jag har alltid vetat om det egentligen såklart och att det inte är ett sunt beteende. Därför har jag valt att ta avstånd till alkohol. Inte helt, men till en stor del. För att inte skada någon i min närhet och inte mig själv heller. Jag förtjänar bättre än så. Jag vill inte supa bort mitt liv, även om livet känns tyngre vissa dagar än andra. Jag har dock lärt mig av mina misstag och har valt att bära mitt bagage som en ryggsäck istället för att släpa det i marken. Jag är tacksam över att jag har haft svåra stunder för i framtiden kommer jag kunna hjälpa andra att bära sina bagage istället för att släpa dom. 
Allmänt | |
Upp